Print Email Facebook Twitter Bouwen in scheepsdokken Title Bouwen in scheepsdokken Author Arntz, P.G.H. Eymael, M.M.T. Contributor Glerum, A. (mentor) Van Loo, L.E. (mentor) Faculty Civil Engineering and Geosciences Department Hydraulic Engineering Date 1986-10-01 Abstract Door de malaise in de scheepsbouw en scheepsreparatie is veel dok- en hellingruimte in Nederland leeg komen te staan, hetgeen mogelijkheden biedt om deze ruimte voor civieltechnische projecten te benutten. Bij de bouw van afgezonken tunnels, zoals de Coen- en Beneluxtunnel is in het verleden gebruik gemaakt van speciaal voor dit doel gegraven bouwputten, doch voor de uitbreiding van deze tunnels valt de nabij gelegen dok- of hellingruimte goed als bouwplaats te gebruiken. De alternatieven voor een gebaggerde bouwput zijn: een drijvend scheepsdok; een vast gegraven scheepsdok; een langs- en dwarshelling; de op/afrit van de toekomstige tunnel. Bij het gebruik van andere bouwplaatsen is het gebruik van moderne bouwmethoden overwogen. Deze zijn: 1) de prefabbouwmethode; 2) de combinatie bouwmethode; 3) de continue bouwmethode. Subject scheepsdokkengebaggerde bouwputlangs- en dwarshelling To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:5cc8cb0f-68cb-452a-a65a-db576d27b00b Part of collection Student theses Document type master thesis Rights (c) 1986 Arntz, P.G.H.Eymael, M.M.T. Files PDF Arntz1986a.pdf 21.18 MB Close viewer /islandora/object/uuid:5cc8cb0f-68cb-452a-a65a-db576d27b00b/datastream/OBJ/view