· · · Institutional Repository



Home · About · Disclaimer · Terms of use ·
   Options
 
Faculty:
Department:
Type:
Year:

(Serious) gaming in de publieke sector: meer dan een trukendoos?

Author: Mayer, I.S.
Faculty:Technology, Policy and Management
Department:Multi Actor Systems
Type:Article/Letter to the Editor
Date:2009-07-01
Publisher: Vereniging voor Bestuurskunde
Source:Bestuurskunde, (3), 2007
ISSN: 0927-3387
Rights: (c) 2009 Mayer, I.S.

Abstract

Het valt moeilijk te ontkennen dat spelsimulaties, of serious games, intrigerende instrumenten zijn om te experimenteren en te leren; niet alleen als didactiek of voor bedrijfs- en managementtrainingen maar ook in het kader van beleids- en organisatieontwikkeling in de publieke sector. Ondanks de huidige aandacht voor (serious) gaming is de ontstaansgeschiedenis van gaming voor beleid relatief onbekend. In het themanummer in 1995 ontbreekt een stevige terugblik. Daardoor kan het misverstand ontstaan dat serious gaming een recent en nieuw fenomeen is. Inzicht in de ontwikkeling van gaming voor beleid is van belang om de (on)mogelijkheden van serious gaming voor beleid in perspectief te plaatsen. In deze bijdrage verkennen we de historische en theoretische fundamenten van gaming voor beleid en bestuur.

Content Viewer