Print Email Facebook Twitter Milleniumdoelen toepassen in game development: De weg naar Microsoft's Imagine Cup Title Milleniumdoelen toepassen in game development: De weg naar Microsoft's Imagine Cup Author Van Wijk, F.E. Van den Heuvel, J.T.A. Stuursma, R.W.A. Contributor Bidarra, A.R. (mentor) Huijser, R. (mentor) Faculty Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science Department Mediamatics Programme Media en Kennistechnologie Date 2009-08-27 Abstract Beat³ is een computerspel voor alle leeftijden, waarbij de speler woorden moet vinden in een woordveld en deze zo snel mogelijk moet selecteren. Omdat dit spel voor de Game Development competitie van Microsoft's Imagine Cup is gemaakt, zijn de acht millenniumdoelen verwerkt in het spel en heeft deze een sterk educatieve waarde. Daarnaast is een sterke gameplay, gebaseerd op visuele en vooral auditieve terugkoppeling één van de sleutelelementen van Beat³. Beat³ is gemaakt met Microsoft Visual C# 2008, Microsoft XNA Game Studio 3.0 en de Cannibal Game Engine. Beat³ is zowel speelbaar met het toetsenbord als de Xbox360 controller en kan gespeeld worden door meerdere spelers. Tijdens het ontwikkelen, hebben we gebruik gemaakt van de Scrum methode. Deze is vanwege ons complexe studieschema niet geheel tot zijn recht gekomen. De deelname aan de Imagine Cup is gestrand in de halve finale, maar heeft wel een mooie leerzame ervaring voor het team opgeleverd. Subject imaginecup2009beat³cubexnamicrosoft To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:11c4a7b4-85a4-4164-bd9b-dd835914fc50 Part of collection Student theses Document type bachelor thesis Rights (c) 2010 Van Wijk, F.E.; Van den Heuvel, J.T.A.; Stuursma, R.W.A. Files PDF Imagine_Cup_Beat3_report.pdf 46.84 MB Close viewer /islandora/object/uuid:11c4a7b4-85a4-4164-bd9b-dd835914fc50/datastream/OBJ/view