Print Email Facebook Twitter Is een innovatieve school een productieve school? Een analyse van de relatie tussen innovaties en productiviteit op scholen voor voortgezet onderwijs Title Is een innovatieve school een productieve school? Een analyse van de relatie tussen innovaties en productiviteit op scholen voor voortgezet onderwijs Author Blank, J.L.T. (j.l.t.blank@tudelft.nl; TU Delft, Technology, Policy and Management, Innovation Systems) Haelermans, C.M.G. (c.m.g.haelermans@tudelft.nl; TU Delft, Technology, Policy and Management, Innovation Systems) Date 2011-01-12 Abstract Het begrip productiviteit speelt tegenwoordig een belangrijke rol in het onderwijs. Scholen willen met bestaande middelen meer bereiken voor hun organisatie en hun leerlingen. Daarnaast speelt ook het voorspelde lerarentekort mee. Met minder docenten moeten toch goede prestaties geleverd worden. Een van de mogelijke oplossingen om de productiviteit te vergroten is het toepassen van innovaties. De vraag is wel of innovaties daadwerkelijk bijdragen aan productiviteitsverbetering. Het is voor scholen en de overheid daarom belangrijk om inzicht te hebben in de relatie tussen innovaties en de productiviteit van een school. Subject schoolsecurdary educationinnovationproductivityRePEc Classification I22I20I21 To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:26347501-f09a-46df-998c-5a15db925414 Series Technology, Policy and Management Part of collection Institutional Repository Document type working paper Files PDF 10_Is_een_innovatieve_sch ... school.pdf 1.78 MB Close viewer /islandora/object/uuid:26347501-f09a-46df-998c-5a15db925414/datastream/OBJ/view