Print Email Facebook Twitter Kunnen wegkantsystemen al door in-carsystemen vervangen worden? Title Kunnen wegkantsystemen al door in-carsystemen vervangen worden?: Discussiepaper Author Taale, Henk (TU Delft Transport and Planning) Wilmink, Isabel (TNO) Beemster, Fieke (TNO) Date 2017-11-02 Abstract Met de opkomst van in-carsystemen kunnen er steeds meer functies van wegkantsystemen in de auto ebracht worden. Tenminste, dat is momenteel de verwachting en ook dat dus in de nabije toekomst eel wegkantsystemen gedeeltelijk of geheel overbodig worden. En dat is begrijpelijk, ook omdat erhoge kosten gemoeid zijn met wegkantsystemen. Daarom is het vanuit financieel oogpunt, maar iteraard ook vanuit verkeerskundig oogpunt interessant om te bekijken welke wegkantsystemen op orte termijn weggehaald kunnen worden. Dit vraagstuk is door middel van een challenge - een quick scan analyse door experts met een korte doorlooptijd – geanalyseerd. Geconcludeerd werd dat DRIP’s op korte termijn kunnen verdwijnen en dat daarna filestaartbeveiliging in-car gebracht kan worden. Bij trookmanagement, hoogtemelding en dynamische snelheidslimieten lijkt het voorlopig nog niet ogelijk deze te vervangen door in-carsystemen vanwege lage penetratiegraad van in-carsystemen. ok toeritdosering kan voorlopig nog niet worden vervangen door een in-carsysteem omdat niet ekend is of een in-carsysteem hetzelfde gedrag afdwingt. To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:5b357294-89d1-4edb-9b5c-6100160f132d Source Proceedings Nationaal Verkeerskundecongres 2017 Event Nationaal Verkeerskundecongres 2017, 2017-11-01 → 2017-11-02, De Nieuwe Buitensociëteit, Zwolle, Netherlands Part of collection Institutional Repository Document type conference paper Rights © 2017 Henk Taale, Isabel Wilmink, Fieke Beemster Files PDF 2017_05.pdf 226.33 KB Close viewer /islandora/object/uuid:5b357294-89d1-4edb-9b5c-6100160f132d/datastream/OBJ/view