Print Email Facebook Twitter Verslag inzake normalisatie van de Nederlandsche vaarwegen in het algemeen en van die in de Hollandsche Laagvlakte in het bijzonder Title Verslag inzake normalisatie van de Nederlandsche vaarwegen in het algemeen en van die in de Hollandsche Laagvlakte in het bijzonder Author Anonymous, A. Date 1932-01-01 Abstract De behoefte aan bepaalde regels, die het ontwerpen van vaarwegen en in het bijzonder bij het ontwerpen van kunstwerken in of over vaarwegen kunnen worden in acht genomen, algemeen gevoeld wordt; men zal dus moeten komen tot normalisatie. Voor de toepassing van de genormaliseerde afmetingen van sluizen en bruggen op nieuw te bouwen kunstwerken dienen deze afmetingen allereerst als minimum-maten beschouwd te worden. Met de hiergenoemde normalisatie wordt echter ook beoogd een geleidelijke normalisatie van de scheepsafmetingen. Het is daarom wenseleijk de genormaliseerde afmetingen, welke maatgevend zijn voor het grootste te laten schip, tevens als maxima te beschouwen, zodat afwijking van deze maten, zowel naar beneden als naar boven, zoveel mogelijk moeten worden vermeden. De indeling van de vaarwegen in klassen geeft aan, hoe in de toekomst het kanalennet zal worden. Subject normalisatievaarwegenscheepvaartwaterwegenHollandsche LaagvlakteNederland Classification TPE8000 To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:63e1f2df-8978-4375-9216-097b24bae190 Publisher Rijkswaterstaat, Directie Benedenrivieren Part of collection Hydraulic Engineering Reports Document type report Rights (c) 1932 Rijkswaterstaat Files PDF Verslag_inzake_normalisat ... zonder.pdf 7.33 MB Close viewer /islandora/object/uuid:63e1f2df-8978-4375-9216-097b24bae190/datastream/OBJ/view