Verbetering van de oeververbinding Boskamp - Jenny (Suriname)
A. Glerum – Mentor
K.G. Bezuyen – Mentor
W.H. Tutuarima – Mentor
E. Rosbergen – Mentor
More Info
expand_more
Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.
Abstract
De huidige veerverbinding tussen Boskamp en Jenny funktioneert onvoldoende om te kunnnen zorgen voor een goede verkeersafwikkeling en is onbetrouwbaar en onveilig. Uit de planologische vóór-studie (rapport 1) volgt dat de benodigde overzet kapaciteit in 2019, 130 personen-auto equivalenten per uur moet bedragen. Om dit doel te bereiken, is naar verschillende alternatieve oplossingen gekeken. Na afweging van de verschillende alternatieve oplossingen, blijkt dat het "twee veerboten en nieuwe steigers" systeem het hoogst skoort. Deze geheel vernieuwde veerverbinding zal op de huidige lokatie gesitueerd worden. De veerboten zijn van het type Roll-on/Roll-off en moeten een laadkapaciteit hebben van ongeveer 30 p.a.e .. De vereiste snelheid bedraagt 18 km/u (de normale trage boten). Bij de uitwerking van de steiger konstruktie zal zoveel mogelijk hout toegepast worden. De steiger afmetingen zullen worden aangepast aan de huidige verkeerseisen. Ook zullen de steigers beschermd worden tegen aanvaringen. In dit rapport zal dit alternatief verder uitgewerkt worden.