De uitbreiding van de haven Taichung tot diepe zeehaven

Master Thesis (1985)
Contributor(s)

H. Velsink – Mentor

A. Wülfinghoff – Mentor

Copyright
© 1985 Roosendaal, B.R.
More Info
expand_more
Publication Year
1985
Copyright
© 1985 Roosendaal, B.R.
Reuse Rights

Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.

Abstract

Het belangrijkste doel van het onderzoek is het opstellen van een diepzeehaven-masterplan voor de haven van Taichung. Daarnaast zal aandacht worden geschonken aan een tweetal deelontwerpen, een kustwaterbouwkundig en een economisch. Met betrekking tot de laatste kan vermeld worden dat gekozen is voor een zogenaamd "Central Port"- concept ten aanzien van het vervoer van kolen naar Taiwan. Dit houdt in dat die brandstof met grote bulkcarriers naar Taichung wordt vervoerd, om vervolgens van daar uit naar de over het eiland verspreidde afnemers getransporteerd te worden. Hiertoe zal een feedersysteem worden ontwikkeld. De verwachting is dat een dergelijke wijze van kolentransport ten opzichte van het huidige systeem tot economisch voordeel zal leiden. Dit zal worden aangetoond. Het kustwaterbouwkundig deel bestaat uit het maken van een ontwerp voor de verlenging van de noordelijke havendam van de haven Taichung.

Files

Roosendaal1985a.pdf
(pdf | 41.5 Mb)
License info not available
Roosendaal1985c.pdf
(pdf | 16.7 Mb)
License info not available