Print Email Facebook Twitter TU Delft en online media Title TU Delft en online media Author Speekenbrink, R.J.H. Faculty Delft University of Technology Department Marketing & Communicatie Date 2013-07-08 Abstract Dit boek behandelt een visie op online media bij Nederlandse universiteiten. Daarbij beperk ik me tot die aspecten waarin online communicatie en/of online marketing een rol speelt. Dit boek behandelt niet de onderwijsgerelateerde aspecten van online media. Elektronische leeromgevingen, sociale media in het klaslokaal (ten behoeve van het onderwijs) komen in dit boek niet aan bod. Ook het onderzoek doen met behulp van online media is geen onderwerp in dit boek. Aan zowel studeren als onderzoek doen met online media zijn communicatie en/of marketing aspecten verbonden (zowel voor de instelling als voor de student/onderzoeker). Dat maakt wel deel uit van de onderwerpen in dit boek. Dit boek is geschreven met twee doelgroepen voor ogen: medewerkers van de TU Delft (met als belangrijkste de wetenschapper) en communicatieprofessionals. Dat neemt niet weg dat studenten, bestuurders, hogescholen en andere universiteiten voordeel kunnen hebben van dit boek. Het betekent wel dat ik niet een vertaalslag heb gemaakt naar andere doelgroepen, die moet je dus zelf maken. Feit blijft wel dat een groep communicatieprofessionals heel andere eigenschappen heeft dan de groep “medewerkers van de TU Delft”. De eerste categorie ondersteunt en leidt de tweede categorie op. Ik houd er in dit boek dan ook een pleidooi voor dat de communicatieprofessionals de (overige) medewerkers helpen bij hun online aanwezigheid en ik leg ook uit waarom ik denk dat dit een goede weg is om te bewandelen. De twee werelden lopen dusdanig door elkaar heen dat ik voor de keuze stond om of twee boekjes te maken of een boek met een rode draad. Ik heb gekozen voor de laatste variant waarbij de rode draad “personal branding” is. Subject personalbrandingbloggentwitterfacebookLinkedinpinterestyoutubeiTunesUemotiestaggentagsnetwerkensociaalsocialmediamarketingcommunicatieonlinevriendencontactTU Delftonline To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:b5c2cb2e-8ef5-4f6f-b6f1-66395507f07b ISBN 9789461861757 Part of collection Institutional Repository Document type book Rights (c) CC BY-NC 3.0 NL Files PDF TUDelft-online-media-HR.pdf 11.13 MB Close viewer /islandora/object/uuid:b5c2cb2e-8ef5-4f6f-b6f1-66395507f07b/datastream/OBJ/view