Print Email Facebook Twitter Afwikkelingskwaliteit knooppunt Zoomland Title Afwikkelingskwaliteit knooppunt Zoomland Author De Leeuw, A.M. Dijker, T. Faculty Civil Engineering and Geosciences Department Transport and Planning Date 1998-08-31 Abstract Rapport in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Directie Noord-Brabant. Bij de Directie Noord-Brabant van Rijkswaterstaat is de aanleg van de A4 tussen Dinteloord en Bergen op Zoom in voorbereiding. Ten noord-oosten van Bergen op Zoom sluit de nieuwe autosnelweg aan op het bestaande knooppunt Zoomland. De Directie Noord-Brabant heeft vier alternatieve wegvakconfiguraties voor de nieuwe situatie gedefinieerd. Van elk van deze alternatieven is met behulp van het microsimulatiemodel FOSIM de capaciteit bepaald. De gevonden capaciteit en de geprognotiseerde intensiteit bepalen de afwikkelingskwaliteit. Twee van de alternatieven zijn niet in staat de geprognotiseerde intensiteit congestie-vrij af te wikkelen. De twee andere alternatieven wikkelen het verkeer af met een hoge I/C-verhouding. Naar aanleiding van deze resultaten is gekeken naar de gevolgen voor de capaciteit als de voorgenomen afsluiting van een locale afrit in het knooppunt Zoomiand niet doorgaat. Door een lagere geprognotiseerde intensiteit in de knelpunten van het knooppunt, dalen de I/C-verhoudingen daarmee aanzienlijk. Subject verkeerstechniekverkeersstromenautowegen To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:42c4ce87-1840-4593-a358-6df7a9f17558 Publisher Delft University of Technology, Faculty Civil Engineering and Geosciences ISSN 0920-0592 Source LVV rapport, VK 2205.404 Part of collection Institutional Repository Document type report Rights (c) 1998 The Author(s)Delft University of Technology, Civil Engineering and Geosciences Files PDF Rapp_CT_VK_98-11.PDF 16.68 MB Close viewer /islandora/object/uuid:42c4ce87-1840-4593-a358-6df7a9f17558/datastream/OBJ/view