Print Email Facebook Twitter De gevolgen van zelfrijdende auto’s voor de stad Title De gevolgen van zelfrijdende auto’s voor de stad Author Priemus, H. (TU Delft Transport and Logistics) Date 2019 Abstract Op 16 januari 2018 schreven Roger van Boxtel, president-directeur van de NS, acht wethouders Verkeer van Almere, Amsterdam, Delft, Den Haag, Leiden, Rotterdam, Utrecht en Zoetermeer (waarom ontbreken Haarlem, Dordrecht, Zaanstad en Amersfoort?), en vier OV-vervoersdirecteuren een ingezonden stuk in NRC Handelsblad onder de kop ‘Investeer nu in lightrail om verkeersinfarct te voorkomen’. Het was niet voor het eerst dat werd gepleit voor lightrail-verbindingen in de Randstad. Het nieuwe is dat nu niet zozeer wordt gepleit voor de realisatie van afzonderlijke verbindingen, zoals destijds de omstreden Rijn-Gouwelijn, maar meer voor een stedelijke georiënteerd lightrail-systeem dat stadskernen in de Randstad met elkaar verbindt. To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:e3096880-c2b8-48b9-81c6-2040d94ca858 Publisher Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Source Blogs van buiten: Stakeholders en realtie aan het woord Part of collection Institutional Repository Document type book chapter Rights © 2019 H. Priemus Files PDF Blogs_van_buiten.pdf 757.25 KB Close viewer /islandora/object/uuid:e3096880-c2b8-48b9-81c6-2040d94ca858/datastream/OBJ/view