Logistieke concepten voor Licht Elektrische Vracht Voertuigen
een multiple case study vanuit Nederland
Ewoud Moolenburgh (Rotterdam University of Applied Sciences)
JHR van Duin (TU Delft - Transport and Logistics, Rotterdam University of Applied Sciences)
Susanne Balm (Hogeschool van Amsterdam)
Martijn Altenburg (Hogeschool van Amsterdam)
Walther Ploos van Amstel (Hogeschool van Amsterdam)
More Info
expand_more
Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.
Abstract
De vraag naar het transporteren van goederen binnen de stad stijgt, en daarmee stijgt het aantal bestelwagens. Dit heeft negatieve effecten op de luchtkwaliteit, geluid, veiligheid en leefbaarheid in de stad. LEVV’s (Licht Elektrische Vracht Voertuigen) bieden een potentiële oplossing voor deze problemen. Er is veel enthousiasme voor de LEVV’s, en verschillende bedrijven zijn begonnen met het aanbieden van deze voertuigen. Toch zijn er nog veel bedrijven die aarzelen om hiermee te beginnen. Nieuwe kennis over de logistieke concepten die nodig zijn voor de toepassing van de LEVV’s is nodig. Dit onderzoek geeft de uitkomsten
van acht casestudies weer, waarin gekeken is naar de benodigdheden om LEVV’s succesvol in te zetten in de praktijk.