Formatief toetsen van begripsontwikkeling in ontwerponderwijs
Een onderzoek naar instrumenten en activiteiten voor authentieke formatieve toetsing tijdens ontwerpprojecten bij scheikunde en informatica
Ineke Henze (Science Education and Communication)
E. Barendsen (Radboud Universiteit Nijmegen, Open Universiteit, Heerlen)
E Rahimi (Radboud Universiteit Nijmegen)
Hanna Stammes (Science Education and Communication)
More Info
expand_more
Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.
Abstract
Professioneleontwerpersmakentijdenseenontwerpprocesvoortdurendtussenproductenzoalsschema’s,visualisatiesenpresentaties.InditdoorNROgesubsidieerdeprojectontdektendeonderzoekersdatzulkeauthentieketussenproductenvanleerlingenzichtbaarkunnenmakenwatzijaanvakkennisopdoentijdenshetwerkenaaneenontwerpopdracht.Crucialevoorwaardendaarbijzijndejuistetiming,eenstrakformateneendocentdieoverdejuisteontwerpkennisenvakdidactischekennisbeschikt.