Formatief toetsen van begripsontwikkeling in ontwerponderwijs
Een onderzoek naar instrumenten en activiteiten voor authentieke formatieve toetsing tijdens ontwerpprojecten bij scheikunde en informatica
I. Henze (TU Delft - Science Education and Communication)
Erik Barendsen (Radboud Universiteit Nijmegen, Open Universiteit, Heerlen)
E Rahimi (Radboud Universiteit Nijmegen)
J.K. Stammes (TU Delft - Science Education and Communication)
More Info
expand_more
Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.
Abstract
Professioneleontwerpersmakentijdenseenontwerpprocesvoortdurendtussenproductenzoalsschema’s,visualisatiesenpresentaties.InditdoorNROgesubsidieerdeprojectontdektendeonderzoekersdatzulkeauthentieketussenproductenvanleerlingenzichtbaarkunnenmakenwatzijaanvakkennisopdoentijdenshetwerkenaaneenontwerpopdracht.Crucialevoorwaardendaarbijzijndejuistetiming,eenstrakformateneendocentdieoverdejuisteontwerpkennisenvakdidactischekennisbeschikt.