Ontwerp ook digitale ov-diensten voor 3,5 miljoen ‘analoge’ reizigers

Web Publication (2021)
Author(s)

M. Sampimon (TU Delft - Industrial Design Engineering)

S. Hiemstra-van Mastrigt (TU Delft - Responsible Marketing and Consumer Behavior)

C. Spaargaren (TU Delft - Mechatronic Design)

Research Group
Responsible Marketing and Consumer Behavior
More Info
expand_more
Publication Year
2021
Language
Dutch
Research Group
Responsible Marketing and Consumer Behavior

Abstract

De toegang tot het internet en GPS leidt tot een duidelijke trend in de ov-wereld: digitalisering van ov-diensten. In vergelijking met vaste buslijnen heeft dit onder meer een hoger financieel rendement voor de vervoerder en presteert het (in theorie) beter op duurzaamheid. Toch valt er flinke winst te behalen op de gebruikerservaring. Met name analoge reizigers zullen een barrière ervaren om gebruik te (blijven) maken van vraaggestuurde busdiensten. In dit artikel wordt (de omvang van) het probleem geschetst, inclusief een verhelderende blik op deze gebruikersgroep.

No files available

Metadata only record. There are no files for this record.