Plaatvervormen
(not) safe for designers? - XIII
Journal Article
(2021)
Author(s)
E. Tempelman (TU Delft - Materials and Manufacturing)
Research Group
Materials and Manufacturing
Copyright
© 2021 E. Tempelman
To reference this document use:
https://resolver.tudelft.nl/uuid:e2fdffb2-27cc-4905-a214-61b5f68b7ea4
More Info
expand_more
expand_more
Publication Year
2021
Language
Dutch
Copyright
© 2021 E. Tempelman
Research Group
Materials and Manufacturing
Issue number
5
Volume number
61
Pages (from-to)
26-29
Reuse Rights
Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.
Abstract
Eind 1918 diende automobiel-pionier Vincento Lancia een patent in voor een verbeterde uitvoering van de zelfdragende carrosserie voor personenauto’s. Dit
concept zelf was niet nieuw – Lagonda had het eerder al eens geprobeerd, met minimaal succes – maar Lancia’s slim doordachte versie ontketende een ware
revolutie in de autotechniek.