Print Email Facebook Twitter Publieke Opdrachtgever als Lerende Organisatie Title Publieke Opdrachtgever als Lerende Organisatie: Een Handreiking Author Hermans, M.H. (TU Delft Public Commissioning) Rots, S.J. (TU Delft Public Commissioning) Date 2019 Abstract De bouwsector is een projectensector: van woningbouw tot gebiedsontwikkeling, we organiseren onze activiteiten in projecten. Die projectstructuur blijkt – zowel in de praktijk als volgens de theorie – het structureel leren niet eenvoudig te maken. Voor vernieuwing in de bouwsector wordt leren echter als belangrijk en essentieel gezien. Enerzijds omdat zo het wiel niet steeds opnieuw wordt uitgevonden en er aandacht kan zijn voor innovatie. Anderzijds omdat het eenvoudigweg efficiënter werkt als je eerdere ervaringen mee kunt nemen. In deze handreiking kijken we naar hoe het leren in project georiënteerde organisaties in de bouw verbeterd kan worden. Dat is relevant voor publieke en semipublieke opdrachtgevers, zoals gemeenten, corporaties en waterschappen, maar zeker ook in het private domein, waaronder het bouwbedrijfsleven.Deze publicatie is gebaseerd op eerder onderzoek van de TU Delft (prof.dr.ir. Marleen Hermans, ir. Lizet Kuitert, dr.ir. Leentje Volkert) en de VU Amsterdam (prof.dr. Alfons van Marrewijk, Thijs Willems (MSc)). To reference this document use: https://doi.org/10.4233/uuid:d5771fd9-77cf-4ef8-8941-f2d7a7cff7df Publisher Delft University of Technology ISBN 978-94-6384-023-1 Part of collection Institutional Repository Document type report Rights © 2019 M.H. Hermans, S.J. Rots Files PDF Lerende_organisatie_handr ... 190315.pdf 2.59 MB Close viewer /islandora/object/uuid:d5771fd9-77cf-4ef8-8941-f2d7a7cff7df/datastream/OBJ/view