MV

M.M. Villani

Authored

20 records found

American and European Mix Design Approaches Combined

Use of NCHRP Performance Indicators to Analyze Comité Européen de Normalisation Test Results

This paper describes a project that is part of NL-LAB, a larger, long-term program at Delft University of Technology, Netherlands, which aims to establish the predictive capacity of the current European functional tests for Dutch asphalt concrete (AC) mixtures. In this NL-LAB pro ...

Relatie tussen ITS, weerstand tegen vervorming en de mengsels samenstelling

Gebruik van de MEPDG relaties voor Nederlandse mengsels uit NL-LAB

Sinds 2008 werken we in Nederland met functionele eigenschappen voor asfalt beton. Hierbij wordt niet zo zeer op het “recept” van het asfalt gestuurd, als wel op de eigenschappen ervan die van belang zijn voor het gedrag in de weg. Binnen het NL-LAB programma wordt de relatie tus ...

Combining the American and European mix design approaches:

Utilization of NCHRP performance indicators for analysis of CEN-test results

In the Netherlands, the functional approach described in the 2008 European Asphalt Concrete standards was selected, specifying mixtures by their stiffness, fatigue resistance, permanent deformation, moisture sensitivity and limited composition data. The requirements for the funct ...
De interface van een band van een auto en de weg is belangrijk voor de verschillende interacties. In termen van verkeersveiligheid is stroefheid is een belangrijke factor. Voor de weg is dit niet alleen aanvangsstroefheid, maar ook ontwikkeling van stroefheid is belangrijk. Dit g ...
In order to specify possible weaknesses in the pavement and road design in relation to future changes in traffic, transport and climate change, Rijkswaterstaat will conduct a nationwide research of the bearing capacity and pavement design of its highways. A large fraction of the ...
In order to specify possible weaknesses in the pavement and road design in relation to future changes in traffic, transport and climate change, Rijkswaterstaat will conduct a nationwide research of the bearing capacity and pavement design of its highways. A large fraction of the ...
In order to specify possible weaknesses in the pavement and road design in relation to future changes in traffic, transport and climate change, Rijkswaterstaat will conduct a nationwide research of the bearing capacity and pavement design of its highways. A large fraction of the ...