Menselijke factoren en nieuwe kantoorconcepten (2)

Status en de veranderde mens

Journal Article (2001)
Author(s)

JJ van Meel (TU Delft - Real Estate Management)

Theo J M van der Voordt (TU Delft - Real Estate Management)

Research Group
Real Estate Management
Copyright
© 2001 JJ van Meel, Theo van der Voordt
More Info
expand_more
Publication Year
2001
Language
Dutch
Copyright
© 2001 JJ van Meel, Theo van der Voordt
Research Group
Real Estate Management
Issue number
93
Volume number
14
Pages (from-to)
22-27
Reuse Rights

Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.

Abstract

In het gebruik en de beleving van de werkomgeving spelen allerlei 'irrationele' psychologische behoeften een grote rol. Menselijke factoren bepalen uiteindelijk of nieuwe kantoorconcepten een succes worden of niet. De auteurs beschouwen deze materie vanuit omgevingspsychologisch perspectief. In het eerste deel stonden vooral privacy en territorium centraal. In het tweede en laatste deel aandacht voor de rol van status. Daarnaast wordt ingegaan op de (on)veranderlijkheid van menselijke behoeften.

Files

License info not available