Slimme Mobiliteit voor beleidsmakers

Report (2021)
Author(s)

S. C. Calvert (TU Delft - Transport and Planning)

Soora Rasouli (Eindhoven University of Technology)

Erik Verhoef (Vrije Universiteit Amsterdam)

Teije Gorris (DTV Consultants)

Natalie Veenkamp (DTV Consultants)

Bart Van Arem (TU Delft - Transport and Planning)

Nick Juffermans (Goudappel Coffeng)

Research Group
Transport and Planning
Copyright
© 2021 S.C. Calvert, Soora Rasouli, Erik Verhoef, Teije Gorris, Natalie Veenkamp, B. van Arem, Nick Juffermans
More Info
expand_more
Publication Year
2021
Language
Dutch
Copyright
© 2021 S.C. Calvert, Soora Rasouli, Erik Verhoef, Teije Gorris, Natalie Veenkamp, B. van Arem, Nick Juffermans
Research Group
Transport and Planning
Reuse Rights

Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.

Abstract

Beleidsmakers binnen het domein mobiliteit krijgen in toenemende mate te maken met ‘intelligente’ oftewel slimme technologieën. Hoewel dit domein van oudsher het speelveld is van professionals met een achtergrond in, planning, openbaar bestuur en ontwerp, zijn er ondertussen talrijke veelbelovende ontwikkelingen gaande die in sterke mate IT-gedreven zijn. Zoals slimme mobiliteit. Hoe groot de impact van al die ontwikkelingen is, moet zich nog uitkristalliseren.

‘Slimme mobiliteit’ gaat gepaard met allerlei beloftes. Zoals zelfrijdende auto’s als oplossing voor congestie en om ongelukken, veroorzaakt door bestuurders, te
voorkomen. Maar ook Mobility-as-a-Service (MaaS): hét duurzame en competitieve alternatief voor auto’s. En tenslotte slim verkeersmanagement, waarmee niet
alleen een optimale verdeling van verkeer conform beleidsdoeleinden kan worden geregeld maar dat ook de beste service aan individuele gebruikers levert.

Files

License info not available