Practicum, wat hebben we (ervan) geleerd?

Journal Article (2024)
Author(s)

Freek Pols (TU Delft - Groep Science & Engineering Education)

PJJM Dekkers (TU Delft - Groep Science & Engineering Education)

Ed van den Berg

Research Group
Groep Science & Engineering Education
More Info
expand_more
Publication Year
2024
Language
Dutch
Research Group
Groep Science & Engineering Education
Issue number
10
Volume number
49
Pages (from-to)
8-12
Reuse Rights

Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.

Abstract

Dertig jaar geleden verscheen in NVOX een artikel van Jaap Buning en Ed van den Berg: ‘Practicum, leren ze er wat?’ De kernboodschap: practica zouden veel leerzamer zijn als ze efficiënt op leren gericht waren. Dat artikel is nog altijd (terecht) verplichte kost in de meeste lerarenopleidingen. Maar is hun boodschap nog actueel? Door de uitspraken van een leerlinge te analyseren en concrete, simpele en laagdrempelige manieren toe te voegen, bespreken we opnieuw hoe je practica leerzamer kunt maken.

Files

2024_NVOX_practicum.pdf
(pdf | 6.19 Mb)
License info not available