Authored

12 records found

This small-scale, qualitative study uses educational design research to explore how focusing on argumentation may contribute to students’ learning to engage in inquiry independently. Understanding inquiry as the construction of a scientifically cogent argument in support of a cla ...
Physics inquiry can be interpreted as the construction of a cogent argument in which students apply inquiry knowledge and knowledge of physics to the systematic collection of relevant, valid, and reliable data, creating optimal scientific support for a conclusion that answers the ...

ShowdeFysica (vol 2)

Natuurkunde laat je zien

ruim 80 demonstraties om morgen in de klas uit te voeren zó beschreven dat fysische begripsvorming optimaal is, met soms conceptcartoons gericht op natuurwetenschappelijke vaardigheden, begripsontwikkeling of de charme van natuurkunde voor een groot publiek voorz ...

ShowdeFysica (vol 2)

Natuurkunde laat je zien

ruim 80 demonstraties om morgen in de klas uit te voeren zó beschreven dat fysische begripsvorming optimaal is, met soms conceptcartoons gericht op natuurwetenschappelijke vaardigheden, begripsontwikkeling of de charme van natuurkunde voor een groot publiek voorz ...
This paper explores students’ ability to analyse and interpret empirical data as inadequate data analysis skills and understandings may contribute to the renowned disappointing outcomes of practical work in secondary school physics. Selected competences, derived from a collection ...
Secondary school students often only use the rules for doing scientific inquiry when prompted, as if they fail to see the point of doing so. This qualitative design study explores conditions to address this problem in school science inquiry. Dutch students (N = 22, aged 14–15) re ...
Successfully carrying out a secondary school physics inquiry requires a considerable amount of procedural and content knowledge. It further requires knowledge of how and why maintaining scientific standards produces the best available answer to the given research question. To thi ...
Learning to engage in scientific inquiry is an important goal in secondary physics education. However, attaining this learning goal continues to be a challenge. We addressed this problem by devising and testing a teaching sequence that aims at developing students’ (aged 14-15) un ...

Contributed

4 records found

ShowdeFysica 3

Natuurkunde laat je zien

ruim 80 demonstraties om morgen in de klas uit te voeren zó beschreven dat leerlingen actief meedoen en fysische begripsvorming optimaal is met gebruik van je telefoon om te meten gericht op natuurwetenschappelijke vaardigheden (A), begripsontwikkeling (B) of de charme van natuur ...

ShowdeFysica 3

Natuurkunde laat je zien

ruim 80 demonstraties om morgen in de klas uit te voeren zó beschreven dat leerlingen actief meedoen en fysische begripsvorming optimaal is met gebruik van je telefoon om te meten gericht op natuurwetenschappelijke vaardigheden (A), begripsontwikkeling (B) of de charme van natuur ...

ShowdeFysica 3

Natuurkunde laat je zien

ruim 80 demonstraties om morgen in de klas uit te voeren zó beschreven dat leerlingen actief meedoen en fysische begripsvorming optimaal is met gebruik van je telefoon om te meten gericht op natuurwetenschappelijke vaardigheden (A), begripsontwikkeling (B) of de charme van natuur ...
Enabling students to engage in independent scientific inquiry is a highly valued but seemingly elusive goal of (secondary school) science education. Therefore, this study aims to determine and understand how to effectively develop inquiry knowledge in students. The chosen approac ...