ATO

Automatic train operation

Bachelor Thesis (2021)
Author(s)

L. Boer (TU Delft - Civil Engineering & Geosciences)

Contributor(s)

V. L. Markine – Mentor (TU Delft - Railway Engineering)

E Schrik – Graduation committee member (TU Delft - Railway Engineering)

R. de Zutter – Graduation committee member

Faculty
Civil Engineering & Geosciences, Civil Engineering & Geosciences
Copyright
© 2021 Lisa Boer
More Info
expand_more
Publication Year
2021
Language
Dutch
Copyright
© 2021 Lisa Boer
Graduation Date
22-07-2021
Awarding Institution
Delft University of Technology
Programme
Civil Engineering | Transport and Planning
Faculty
Civil Engineering & Geosciences, Civil Engineering & Geosciences
Reuse Rights

Other than for strictly personal use, it is not permitted to download, forward or distribute the text or part of it, without the consent of the author(s) and/or copyright holder(s), unless the work is under an open content license such as Creative Commons.

Abstract

Het aantal treinreizigers stijgt elk jaar. Binnenkort zal de huidige capaciteit van het treinvervoer worden
overstegen. Een oplossing voor dit probleem is het automatiseren van treinen. Rijden onder automatic
train operation (ATO) gaat in verschillende stappen. De hogere niveau’s, GoA3 (zonder machinist)
en GoA4 (zonder machinist en conducteur), hebben de meeste sociale impact. In dit proces naar
automatisering is maatschappelijke acceptatie een belangrijke stap. Het doel van dit onderzoek is om uit te zoeken wat reizigers vinden van het feit dat er in de toekomst treinen misschien zonder machinist rijden en dat er wellicht ook geen conducteur meer aan boord
is om de sociale veiligheid te waarborgen. De onderzoeksvraag van dit onderzoek luidt: "Wat is de
veiligheidsperceptie van Nederlandse reizigers op het implementeren van ATO onder GoA3 en GoA4?".

Files

License info not available