Print Email Facebook Twitter Lessenserie Robowijs: samen leren programmeren Title Lessenserie Robowijs: samen leren programmeren Author van Keulen, J. (TU Delft Science Education and Communication) Petersen, Hans (Hogeschool Windesheim) Ploeger, Erik (Hogeschool Windesheim) van den Berghe, Rianne (Hogeschool Windesheim) Hellendoorn, Annika (Universiteit Utrecht) Schutte, Patrick (TechYourFuture) Date 2022 Abstract Hoe deze lessenserie werktJe leest nu de docenthandleiding, hier vind je een overzicht van de opbouw van de lessenserie en de bijbehorende materialen. Deze lessenserie bestaat uit zes thema’s. Ieder thema duurt een week en heeft eigen doelen op het gebied van samenwerken en programmeren. Bij ieder thema hoort een docentkaart en leerlingkaarten. Op de docentkaart staan de leerdoelen en wat jouw rol is gedurende dat thema. Op de leerlingkaarten staan opdrachten voor de leerlingen. Opdeze kaarten staan ook alle benodigdheden. Voor zowel de vaardigheid samenwerken als het werken met de robot zijn hulpkaarten voor de leerlingen aanwezig. De hulpkaarten kunnen de leerlingen helpen de problemen zelfstandig op te lossen voordat ze jou om hulp hoeven te vragen. Iedere les volgt dezelfde opzet: introductie, opdracht en reflectie. Deze onderdelen staan hieronder toegelicht. De kinderen werken tijdens de lessen in twee- of drietallen. Subject roboticsAutisme Spectrum DisorderComputatioal ThinkingCollaboration To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:402acc40-1794-40aa-a159-66df9bf7769c Publisher TechYourFuture Part of collection Institutional Repository Document type book Rights © 2022 J. van Keulen, Hans Petersen, Erik Ploeger, Rianne van den Berghe, Annika Hellendoorn, Patrick Schutte Files PDF Lessenserie_Robowijs_same ... ssed_2.pdf 2 MB Close viewer /islandora/object/uuid:402acc40-1794-40aa-a159-66df9bf7769c/datastream/OBJ/view