Print Email Facebook Twitter De interactie tussen beheer en ontwerp van de Stormvloedkering in de Nieuwe Waterweg Title De interactie tussen beheer en ontwerp van de Stormvloedkering in de Nieuwe Waterweg Author Van Zwol, J.H. Contributor Glerum, A. (mentor) Faculty Civil Engineering and Geosciences Department Hydraulic Engineering Date 1990-08-01 Abstract Teneinde de Zeeuwse en Zuid-Hollandse eilanden te beveiligen tegen stormvloeden vanuit zee zijn in het kader van de Deltawet de zeegaten tussen de Nieuwe Waterweg en de Westerschelde afgesloten. In dezelfde wet is bepaald dat de Nieuwe Waterweg en de Westerschelde open moeten blijven met het oog op de bereikbaarheid van de havens van Rotterdam en Antwerpen voor de zeevaart. Dit betekent dat de dijken langs beide rivieren en de daarmee in open verbinding staande wateren moeten worden versterkt om de vereiste veiligheid te bereiken. In het benedenrivierengebied, dat in verbinding staat met de Nieuwe Waterweg, leverde het vigerende dijkversterkingsprogramma met name in stedelijke gebieden steeds grotere problemen op. Een alternatief voor het huidige dijkversterkingsprogramma zou een stormvloedkering in de Nieuwe Waterweg (SVKW) kunnen zijn. Een overzicht van het benedenrivierengebied is weergegeven in figuur 1. Subject StormvloedkeringNieuwe Waterweg To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:db1809d7-6427-4ae9-9b04-4118f83723d0 Part of collection Student theses Document type master thesis Rights (c) 1990 Van Zwol, J.H. Files PDF Zwol_van1990a.pdf 9.29 MB Close viewer /islandora/object/uuid:db1809d7-6427-4ae9-9b04-4118f83723d0/datastream/OBJ/view