Print Email Facebook Twitter Onderzoek naar middelen ter vermindering van het elektrische stuurvermogen bij een elektro- pneumatische omzetting Title Onderzoek naar middelen ter vermindering van het elektrische stuurvermogen bij een elektro- pneumatische omzetting Author Roodbergen, S.P. Faculty Mechanical, Maritime and Materials Engineering Department Biomechanical Engineering Date 1974-08-01 Abstract Hoofddoel van dit onderzoek is: het omlaagbrengen van elektrische energieverbruik bij een elektro-pneumatische omzetting voor prothesebesturing. Eisen hierbij zijn: voldoende pneumatisch uitgangssignaal en voldoende snelle responsie. De omzetter is onderverdeeld in klep en klepmotor. Het onderzoek heeft zich voornamelijk gericht op vermindering van het energieverbruik van de klepmotor. Naast de reeds eerder toegepaste hittedraadmotor is, door het kiezen van een voorstuur-systeem met kleinere klep, ook het toepassen van piëzo-elektrische motoren zinvol geworden. Voor zowel de hittedraad- als de piëzo-elektrische motor is gezocht naar optimale afmetingen en mogelijkheden om het energie verbruik zo laag mogelijk te houden. De piëzo-elektrische motor heeft als nadeel een hoge voedingsspanning. Het elektrische energieverbruik is echter zeer veel lager dan bij de hittedraad. Subject WILMERbiomechanical engineeringprothesenprothesebesturingenergieverbruikklepmotorenhittedraadmotorenpiëzo-elektrische motorenpneumatiekpneumatisch To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:4ebbd112-9808-4340-85d7-09efd9b9db81 Source Rapport A158 Part of collection Student theses Document type master thesis Rights (c) Roodbergen, S.P. Files PDF A158.pdf 7.88 MB Close viewer /islandora/object/uuid:4ebbd112-9808-4340-85d7-09efd9b9db81/datastream/OBJ/view