Print Email Facebook Twitter Theoretisch onderzoek naar de stuurarbeid van een elektro-pneumatische voorstuurklep met hittedraadmotor Title Theoretisch onderzoek naar de stuurarbeid van een elektro-pneumatische voorstuurklep met hittedraadmotor Author Zult, P.G. Faculty Mechanical, Maritime and Materials Engineering Department Biomechanical Engineering Date 1981-09-01 Abstract Er is een theoretisch model opgesteld van de omzetting van een pulsvormig elektrisch ingangssignaal in een pneumatisch duursignaal door een hittedraadklep gekoppeld aan een pneumatisch relais. Daarna is onderzocht hoe de parameters van het model dienen te worden gekozen voor een minimaal energieverbruik per schakeling, terwijl tevens is getracht een beeld te verkrijgen van de invloed van enkele belangrijke modelparameters en konstruktiewijzigingen op het energieverbruik. Indien het gebruikte model voldoende overeenstemt met de werkelijkheid, hetgeen nog experimenteel dient te worden getoetst, kan de verkregen informatie van dienst zijn bij besluitvorming omtrent de konstruktieve uitvoering van de kombinatie hittedraadklep-pneumatisch relais. Subject WILMERbiomechanical engineeringprothesenelektro-pneumatische voorstuurkleppenenergieverbruikhittedraadkleppenpneumatisch relaispneumatiekpneumatisch To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:13d9e8e6-8df7-464e-ba03-85c8046bd204 Source Rapport A200 Part of collection Student theses Document type master thesis Rights (c) Zult, P.G. Files PDF A200.pdf 11.29 MB Close viewer /islandora/object/uuid:13d9e8e6-8df7-464e-ba03-85c8046bd204/datastream/OBJ/view