JV

Joke Voogt

Authored

5 records found

Kritisch denken als een 21ste-eeuwse vaardigheid

Veelbelovende aanpakken voor de onderwijspraktijk

Philip Kohnstamm hechtte belang aan zelf- standig leren denken van alle leerlingen, deed daar onderzoek naar en formuleerde didac- tische aanwijzingen voor het onderwijzen van zelfstandig leren denken. Volgens Kohn- stamm is denken een dynamisch proces dat richting krijgt door ee ...
Professionals are increasingly involved in attempts to under- stand and address problems with wicked tendencies, which require crossing boundaries between disciplines, organisa- tions and stakeholder perspectives. This multiple-case study investigated six higher professional educ ...
This study contributes to a deeper understanding of using problems with wicked tendencies as vehicles for learning in higher professional education (HPE). It was guided by this question: How can the features of problems, problem-solving approaches and outcomes be aligned in HPE c ...
Dit artikel is de uitleiding bij het themanummer van Tijdschrift voor Lerarenopleiders over professionele leergemeenschappen. Het reflecteert op de overeenkomsten en verschillen tussen de PLG's in de praktijkvoorbeelden en het onderzoek van dit nummer. Op basis daarvan wordt de b ...
To an increasing extent, society requires professionals to cross boundaries in order to deal with wicked problems. However, little is known about how �interventions in higher professional education (HPE) foster learning through boundary crossing in the context of addressing wicke ...