JH

Jan Gerard Hoendervanger

9 records found

Authored

In dit boek staat de dynamische afstemming tussen vraag en aanbod van huisvesting centraal, vanuit het perspectief van de gebruiker. Het boek doorloopt de gehele cyclus van strategie ontwikkeling en vraagspecificaties - in de vorm van programma’s van eisen en value-based business ...
In dit hoofdstuk staat het perspectief van de organisatie, als gebruiker en huurder of eigenaar van huisvesting, centraal. Hoe kijkt de strategische top van een organisatie naar huisvesting in relatie tot organisatiedoelen, bedrijfseconomische impact en risico’s? Hoe kan huisvest ...
In augustus verschijnt de derde druk van het standaardwerk Huisvestingsmanagement: van strategie tot exploitatie. In dit artikel geven de auteurs een voorproefje van enkele highlights.@en
The five-stage real estate evolutionary model of Michael Joroff, Marc Louagrand and Sandra Lambert dates back to more than 25 years ago. This maturity model outlines five development stages in corporate real estate management (CREM). According to these stages, CREM changes from t ...
Beschrijving van het vakgebied huisvestingsmanagement: geschiedenis, begrippenkader, speelveld en spelers, instrumenten voor het in kaart brengen van vraag en aanbod en de (mis)match tussen vraag en aanbod, inhoud en aansturing van een huisvestingsstrategie, toegevoegde waarde va ...
Er komen steeds meer kenniswerkers en hun werkpatronen zijn structureel aan het veranderen. Dit heeft grote invloed op de vraag naar huisvesting en de taakuitoefening van workplace managers. Om werkomgevingen te creëren die zowel organisatiegericht als mensgericht zijn, is behalv ...
This chapter connects the simple Value Adding Management (VAM) model from chapter 1 to the Plan-Do-Check-Act cycle, also known as the Deming cycle. The Plan-phase is related to the input part of the VAM-model. It includes a strategic analysis to identify the drivers to change, to ...
This conference paper presents a new Value Adding Management model that aims to support decision makers in identifying appropriate interventions to add value to the organisation, to manage its implementation, and to measure the output and outcomes. The paper builds on value addi ...
This paper presents a new Value Adding Management (VAM) model that aims to support decision makers in identifying appropriate interventions in buildings, other facilities and services that add value to the organisation, to manage its implementation, and to measure the output and ...