MV

Mariska Venema

Authored

6 records found

Spelen met ruimte

Ervaringen van jonge kinderen in en met de ruimte

In fantasiespel doen jonge kinderen middels hun verbeeldingskracht de wereld van grote mensen na. Maar hoe komen ze aan hun kennis over die wereld? En hoe kun je als professional de ruimte inrichten om hen via spel te leren hoe de wereld werkt?@en

Van een plastic banaan leer je niets over houdbaarheid

Posterpresentatie tijdens het symposium 'De (on)mogelijkheden van grensobjecten (boundary objects) voor samenwerken en leren in uiteenlopende (onderwijs)contexten'

Objecten trekken de aandacht, roept behoefte tot exploratie op, verkennen van de ruimte zonder ‘boundaries’ (Goldschmeid, 1989; Gascoyne, 2012). Dit kan worden ingebed in een spelverhaal met een handelingschronologie  zo ontwikkelen kinderen zelfsturing (Bodrova & Leong, 2007). ...
This study elaborates educational design principles for teaching science and technology in early childhood education. A model of how children learn science and technology in early childhood education is developed from literature. ‘Play’, in the form of role play and simulating jo ...
PURPOSE OF THE CHAPTER The purpose of this chapter is to illuminate how children come to understand the world they live in through playing with material objects and through linguistic interaction with each other and with more experienced peers and adults. After studying this cha ...