AH
A. Hotze
6 records found
1
Minds-On is a novel, theoretically-driven pedagogical approach to support the teaching and learning of science concepts and reasoning skills inupper primary science lessons. Minds-On uses a hands-on – minds-on app- roach interleaving doing experiments with creating interactive co
...
Staying with the trouble
Vakintegratie aan de TU Delft
Hoe leer je techniekstudenten om niet alleen met technische oplossingen voor problemen te komen, maar ook te kunnen verbeelden welke maatschappelijke impact die oplossingen gaan hebben?
Kan kunst daarin een rol spelen? Twee docenten vertellen hoe kunsteducatie studenten van d ...
Kan kunst daarin een rol spelen? Twee docenten vertellen hoe kunsteducatie studenten van d ...
Thinking back and forth between observing physical phenomena and developing scientific ideas, also known as hands-on and minds-on learning, is essential for the development of scientific
reasoning in primary science education. In the Netherlands, inquiry-based learning is adv ...
reasoning in primary science education. In the Netherlands, inquiry-based learning is adv ...
In 2020 is vanuit het SPRONG-Educatief programma van SIA en NRO het STEM-netwerk (Science, Technology, Engineering, Mathematics) gestart. Doel hiervan is het bouwen van een stevig landelijk lerend netwerk op het gebied van STEM-onderwijs, om de kwaliteit van dit onderwijs te verb
...
Bij netwerkleren werken (aanstaande) professionals op basis van een gezamenlijke focus en een gedeeld doel samen aan een oplossing voor een praktijkprobleem en aan hun eigen professionele ontwikkeling. Hoewel netwerkleren als vaardigheid essentieel is voor het beroep van basissch
...
Het twaalfde boek bevat tevens een didactisch inhoudelijk hoofdstuk over taal en W&T. In dit hoofdstuk laat dr. Anna Hotze zien hoe je taal en W&T met elkaar kunt integreren. Een taalgerichte aanpak van W&T versterkt de begripsontwikkeling van leerlingen en andersom g
...